reklama

Nechcem byť sestrou v Rakúsku!!!

Chystám sa na stretávku zo strednej školy po 10tich rokoch... Zisťujem, že som si už dlho nekúpila nič nové na seba, ani tá farba na vlasy sa akosi neudala a mám to hrozne tmavé...rozhodujem sa, no nakoniec idem..hoci sme neboli extra dobrý kolektív, prídu aj baby, na ktoré sa teším. A zdravotné sestry sa majú vždy o čom baviť...keď už o ničom inom, tak aspoň o robote..:)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)

Prišla som tak akurát..Začalo sa jesť, piť, vykecávať. Spolužiačka sa neskôr zamyslí a keď sa spýtam na dôvod jej smiechu, povie..: „Zisťujem, že sme tu rozdelené na tri skupiny..prvá skupina sú tie čo robia v Rakúsku, druhá, čo sú na materskej a ty jediná si samostatná tretia skupina..“ :) Keďže je to moja kamoška beriem to s humorom.

Počúvam jednotlivé diskusie, názory, všímam si zmeny...a začína mi byť zle, hoci to na sebe nedám znať. Voľakedy prepadala z nemčiny a teraz už je roky v Rakúsku – má môj obdiv v tom, že ide za svojím cieľom, bez hanby a s gurážou..ale to je asi tak všetko. Ďalšia vysvetľuje ako sa jej super udala materská. 9 mesiacov bola doma a poberala materskú vo výške platu, niečo okolo 1500 eur.. Celý večer je o tom, ako sa dá v Rakúsku super zarobiť, oklamať systém, mať prachy a pritom sa moc nenarobiť, treba si len vedieť „otvoriť hubu“ a nebáť sa. Snažím sa spýtať na kvalitu starostlivosti, na vybavenie ich nemocníc v porovnaní s našimi, na pacientov..Odpoveď je, že je to asi také ako u nás..vybavenie síce super, špičkové, nešetrí sa materiálom, no pacient je na poslednom mieste, nikoho nezaujíma..česť výnimkám..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zahľadím sa na spolužiačky...vyzerajú pekne, vymaľované, značkové oblečenie, doplnky, kabelky...vraj stála nejak do 1000 eur...zahanbene schovám pod stoličku tú moju za 5 libier z anglického trhu...sú vysmiate a ...šťastné? Tvária sa tak...no ja som rada, že medzi ne nepatrím..

Minule mi volá kamoška, tiež sestra v Rakúsku...opisuje mi príbeh ďalšej, čo sa sťažuje, že tí „starí“ dnes v službe len vyzváňali, že už jej to liezlo na nervy...A ju zas vraj bolia strašne kríže, nebude sa tam s nimi predsa viac naťahovať. Oni sú starí, ale ona mladá, ešte má toho veľa pred sebou, musí sa šetriť...rozmýšľa zmeniť zariadenie, vraj inde môže zarobiť viac a narobí sa menej...hmm..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počúvam všetky tieto „výhody“ práce v Rakúsku a je mi zle...nie zo systému, ale zo sestier..

Tiež plánujem zmeniť zariadenie...s kolegyňou premýšľame kam ísť..poznáme nemocnice, kde je zlá starostlivosť. Pôjdeme tam? Myslíš že tam budeme môcť niečo zmeniť k lepšiemu? Či nás udupú a odídeme samé skôr, než sa psychicky zrútime?

Rozmýšľame inak...asi nie dosť dobre na to, aby sme zapadli do tohto sveta...sme iné, v nevýhode, s nedostatočným sebavedomím, s divnými názormi...ale ja sa teším...najmä ak privediem niekoho do pomykova svojím „nemoderným“ zmýšľaním..vraj takto nikdy nič nebudem mať..

Ale viete čo ma posúva vpred? Reakcie pacientov, keď prídem do služby. „Vďaka Bohu že Vy máte nočnú.“ Tešia sa a ja s nimi. V noci spokojne spia a cez deň mi radi všeličo porozprávajú. Neotravujú, a ak..snažím sa prísť na to, čo je za tým...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je mi ľúto všetkých, ktorým sa poskytuje nedostatočná starostlivosť a hnevám sa na sestry, ktoré nemajú o svojich pacientov záujem.

Je ťažké byť „normálnym“ človekom v tomto „nenormálnom“ svete..či naopak? 

Janka Petrasova

Janka Petrasova

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Hľadám, túžim, spoznávam, pozorujem a premýšľam...Častokrát by som chcela žiť inak, len nemám odvahu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu